امداد خودرو شهرضا

0913-920-2427
0916-280-2472
0930-201-1738
باتری خودرو 1401/05/22 - 12:48 532

باتری خودرو

Car battery

هنگامی که شما برای اولین بار با خوابیدن باتری ماشین مواجه می‌شوید،این مشکل را چندان جدی تلقی نمی‌کنید.اما اگر بارها و بارها هنگام استارت زدن، متوجه شدید که باتری خودرو خوابیده،باید به فکر راه چاره‌ای باشید چرا که احتمالا مشکل جدی‌تر از آن است که بتوانید آن را نادیده بگیرید.در این مواقع لازم است با امداد خودرو شهرضا تماس بگیرید و از همکاران ما کمک بخواهید تا در هر نقطه از شهر که هستید خود را به شما برسانند و برای رفع مشکل شما اقدام نمایند.

باتری خودرو

یکی از مشکلات رایج مرتبط با سیستم برق رسانی ماشین،خوابیدن باتری ماشین است.شاید شما هم عبارتی هم چون:خالی شدن باتری ماشین،دشارژ شدن باتری ماشین یا مردن باتری ماشین را شنیده باشد که همه ی این ها به یک مضمون است.دشارژ شدن باتری ماشین به این معناست که باتری خودرو دیگر توانی برای تامین تولید انرژی الکتریکی مورد استفاده از قسمت های الکترونیک خودرو را ندارد پس بدین معناس که خالی شدن باتری ماشین اتفاق افتاده است.بنابراین برق رسانی در خودرو بسیار ضعیف و پس از مدتی قطع و دشارژ شدن باتری در پی خواهد داشت.

یکی از شایع ترین نشانه های خالی شدن باتری ماشین یا خوابیدن باتری ماشین در استارت نخوردن و روشن نشدن خودرو است.البته دلایل دیگری همچون خرابی سیستم استارت یا مشکلات دینام هم میتواند باعث استارات نخوردن ماشین باشد که ربطی به دشارژ شدن باتری ماشین ندارد،برای مثال اگر از سالم بودن دینام اطمینان دارید اما همچنان ماشین روشن نمی شود مشکل از سیستم استارت خودرو شماست.اما در اکثر موارد این مشکل به علت دشارژ شدن باتری خودرو است.

برای اطمینان پیدا کردن  از استارت نخوردن یا مشکل خوابیدن باتری یا دشارژ شدن باتری ماشین می توانید موتور خودرو را با هل دادن روشن کنید.بعد از  این مرحله تمام سیم‌های متصل به باتری را جدا کرده و اندکی صبر کنید.اگر دینام خودرو توانایی شارژ کردن سیستم برق‌رسانی خودرو را نداشته باشد(خالی شدن باتری)موتور آن تنها پس از سپری شدن لحظه‌ای کوتاه خاموش می‌شود.که علت از اجزای سیستم برق رسانی مثل دینام است.

 اما اگر موتور خودرو روشن ماند و به کار کردن ادامه داد،مشکل عدم روشن شدن موتور از باتری خودرو است.البته مشکل از خوابیدن باتری یا خالی شدن باتری نیست بلکه حتما نیاز به تعویض باتری در کوتاه ترین زمان ممکن دارد.به این نکته توجه داشته باشید که خرابی باتری با دشارژ شدن باتری کامل متفاوت است.

 

امداد خودرو شهرضا

شماره تماس امداد خودرو شهرضا

09139202427 - 09132011738 09162802472

 

چگونه از خوابیدن باتری ماشین  جلوگیری کنیم؟

با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد دلایل و تشخیص دشارژ شدن باتری و خوابیدن باتری ماشین را متوجه شدیم. برای جلوگیری از خالی شدن باتری یا دشارژ شدن باتری ماشین راه های متعددی وجود دارد، ما به بررسی برخی از این راه ها پرداخته ایم، با آنها آشنا شوید و با بکار گیری این راه حل ها از خوابیدن باتری خودرو خود جلوگیری کنید.

اگر باتری ماشین شما کاملا سالم بوده و مشکلی نداشته باشد تقریبا تا دو هفته شارژ خود را حفظ می کند. اما با این حال، لازم است، از خاموش بودن تمام لوازم الکتریکی ماشین که انرژی مصرف می کنند، مطمئن شوید در غیر این  صورت احتمال خالی شدن باتری ماشین را در نظر بگیرید. اگر تصمیم دارید زمان زیادی از خودروی خود استفاده نکنید، بهتر است از سه روش برای جلوگیری از خوابیدن باتری یا دشارژ شدن باتری ماشین استفاده کنید:

اگر دشارژ شدن باتری یا خوابیدن باتری ماشین روبه رو  شدید ا، و امکاناتی برای رفع این مشکل نداشتید یا سوالی بود،امدادخودرو شهرضا 09139202427 آماده مشاوره و در صورت نیاز ارائه خدمت است.

باتری ماشین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر وقت موتور خاموش باشد، مقداری انرژی ذخیره داشته باشند تا بتوانند چراغ ‌های جلو، چراغ ‌های داخلی و لوازم جانبی دیگر را روشن کند، اما باتری ‌ها ظرفیت بسیار کمی برای این کار دارند  و گرنه بیشتر از ظرفیت باتری استفاده کنیم، دشارژ شدن باتری را به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال روشن ماندن چراغ های خودرو برای چند دقیقه ی کوتاه عیبی ندارد اما روشن ماندن چراغ‌های به مدت چند ساعت می‌تواند سبب خالی شدن باتری خودرو شما شود. با بررسی ماهانه از کابل های متصل به باتری از سالم بودن اتصالات مطمئن شوید و با رفع ایراد در زمان مناسب از بروز مشکل خوابیدن باتری جلوگیری کنید.

شماره تماس امداد خودرو شهرضا

09139202427 - 09132011738 09162802472

 

اگر با خوبیدن باتری ماشین  مورد واضحی مانند روشن ماندن چراغ‌های جلو یا چراغ داخلی ندیدید، نکته بعدی که می‌بایست مورد بررسی قرار دهید، خود باتری خودرو است. بسیاری از باطری‌های خودرو را می‌توان با یک تعمیر ساده و جزئی دوباره احیا کرد. اگر باتری خودرو شما پلمپ نشده، مهم است که اطمینان حاصل کنید که هر سلول به درستی با الکترولیت پر شده است. اگر به داخل سلول نگاه کنید و ببینید که سطح الکترولیت از بالای صفحات سربه پایین آمده، به این معنی است که امکان بروز مشکل هست. با استفاده از ابزار هیدرومتر به آسانی  وزن مخصوص الکترولیت را در هر سلول بررسی نمایید، اگر بعد از شارژ کامل باتری یک یا چند سطح سلول بسیار کم باشد، به این معنی است که باتری نیاز به تعویض دارد.

در صورت نیاز به تعویض باتری خودرو در محل کافیست با شماره امداد خودرو شهرضا 09139202427 تماس حاصل فرمایید، همکاران ما در محل باتری خودرو شما را تعویض می کنند.

هنگام انجام بررسی از باتری خودرو، ممکن است متوجه خوردگی اطراف پایانه ‌های باتری، کابل‌ها یا اتصالات شوید. گاهی ممکن است این خوردگی‌ها جزئی و یا حتی بسیار بزرگ باشند. در صورت وجود هرگونه خوردگی در پایانه‌ های باتری و اتصال دهنده‌ های کابل، در توانایی موتور استارت در ایجاد جریان از باتری و در نتیجه خوابیدن باتری یا خالی شدن باتری در پی خواهد داشت.رفع پوسیدگی و خوردگی کابل اتصالات عاملی است که دشارژ شدن باتری را به همراه دارد.

خوردگی باتری خودرو را می‌توان با جوش شیرین، آب و یک برس سخت و محکم تمیز کرد. در عین حال باید از ورود جوش شیرین به داخل باتری جلوگیری نمایید. همچنین می‌توان خوردگی را از پایانه ‌های باتری و اتصالات کابل با کاغذ سنباده یا یک ابزار طراحی شده جدا کرد.

این ابزارها معمولاً به صورت برس‌های سیمی استفاده می‌شوند که استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. پس از استفاده از یکی از این ابزارها، پایانه‌های باتری روشن و تمیز به نظر می‌رسند و اتصال الکتریکی بهتری خواهید داشت، در نتیجه مشکل دشارژ شدن باتری را نداریم.

از آنجایی که گرما، عمر مفید باتری را کاهش می دهد و بعد از مدتی خالی شدن باتری را به همراه دارد، باعث میشود تا ما در محل پارک خودروی خود سختگیر تر باشیم و مکانی را انتخاب کنیم که از آفتاب مستقیم یا گرما به دور باشد.

در صورت مواجهه با باتری خالی، برای شارژ باتری خودرو و یا درصورت نیاز تعویض باتری، در محل کافیست با شماره امداد خودرو شهرضا 09139202427 تماس بگیرید، همکاران ما در محل باتری خودرو شما را تعویض و یا شارژ می کنند.

تجمع خاک و گریس روی باتری ماشین باعث گرم شدن باتری .خودرو و در نتیجه دشارژ شدن باتری یا خوابیدن باتری ماشین شما می شود. با استفاده از پارچه به طور مرتب باتری را عاری از آلودگی کنید تا با خالی شدن باتری مواجه نشوید. شما همچنین باید از درست نصب بودن باتری ماشین اطمینان حاصل کنید.

 

امداد خودرو شهرضا

شماره تماس امداد خودرو شهرضا

09139202427 - 09132011738 09162802472

 

با خوابیدن باتری ماشین چه کار کنیم؟

برای حل موقت مشکل پیش آمده و روشن شدن خودرو، دو راه حل وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

از این موضوع خاطرجمع شوید که آیا محل اتصال سیم‌ های باتری با ورودی‌ های آن شل شده است یا این که مشکل خاصی ندارد. در صورت شل بودن محل اتصال سیم‌ ها با باتری خودرو سعی کنید آنها را کاملا محکم کنید و خودرو را روشن کنید.(توجه داشته باشید در هنگام انجام این کار حتما از دستکش عایق استفاده کنید.) در صورتی که محل اتصال سیم ‌ها به باتری خودرو مشکلی نداشته و کاملا محکم باشد اما خودرو همچنان استارت نخورد و موتور شروع به کار کردن نکرد، از راه حل دوم استفاده می کنیم.

 

یکی از رایج ‌ترین راه ‌های شارژ کردن خوردو، روش جامپ استارت کردن  یا باتری به باتری کردن است. در واقع می‌توان از طریق اتصال باتری سالم به باتری مُرده از طریق کابل جامپر باتری دشارژ شده را شارژ نمود. حتما دقت کنید که از کابل سالم استفاده می کنید، کابل ناسالم باعث ایجاد مشکلات بدتری در باتری می شود. البته برای اطمینان بیشتر، بهتر است  زا متخصصان امداد خودرو 09139202427 کمک بگیرید.

امداد خودرو شهرضا | یدک کش شهرضا | مکانیک سیار شهرضا

طراحی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ نمووب